Kristinas blogg

2017-11-20
17:34:46

Ny vecka

Ännu en ny vecka, nummer 47. Endast 6 veckor kvar på detta år (om man räknar med denna vecka). Helt otroligt vad tiden går fort.
Snart stundar härliga tider. Advent, jul och nyårsfirande. Vi har även tre födelsedagar i familjen inom kort.
Försöker planera upp i god tid, så vi kan njuta så mycket som möjligt av allt fint vi har framför oss.
I veckorna blir det en hel del träning för alla i familjen. P och jag tränar på gym. Inte samma dock. T tränar fotboll och E tränar dans. Så kvällarna fylls mycket av det.
Sedan har jag en hel del jobb som görs hemma om kvällarna. 
Däremellan ska det lagas mat, tvättas och städas.
Så här kan en vecka oftast se ut hemma hos oss.
Måndag: alla tränar. Jobb för mig och läxor för tjejerna.
Tisdag: P och E tränar. Jobb för mig och läxor för tjejerna.
Onsdag: Jag och T tränar. Ibland tränar även E. Jobb för mig och läxor för tjejerna.
Torsdag: T tränar. P brukar använda sin friskvårdstimme och tränar på arbetstid eller efter jobbet. Ibland är det träning för E. Vi städar. Tjejerna gör läxor.
Fredag: Jag o E tränar. P brukar använda sin friskvårdstimme och tränar på arbetstid eller efter jobbet.
Lördag: Handla och tvätta. Fixa med annat som inte hinns i veckan.
Söndag: P och E tränar. Tvätt och jag jobbar. Vi fixar med annat som inte hinns i veckorna.

Sedan försöker vi även göra lite mysiga saker tillsammans.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: