Kristinas blogg

2010-11-09
20:17:07

Sökes: tid

Just nu önskar jag att jag hade mera tid för att kunna genomföra
de projekt och vardagliga saker som jag skulle vilja hinna md.
Antar att jag inte är ensam om att känna så.

På jobbet i våras fick jag en smartboard tavla (en interaktiv tavla)
uppsatt i mitt klassrum. En jättebra komplement till undervisningen.
Använde den en del med gruppen jag hade då.
När jag kom tillbaka efter sommarledigheten så hade tyvärr strömkabeln
gått sönder och så skulle man göra om datorsystemet i kommunen.
Vilket gjorde att jag inte kom igång med att använda tavlan.
Det tog tid innan jag lyckades få tid för att kunna fixa det som behövdes.

Men nu fungerar det äntligen (hoppas jag....!)
Och eleverna tycker det är jättekul. Nu önskar jag att jag hade tid att sitta
och titta igenom alla lektioner som jag hittar på nätet. Finns fullt av
lärare som är snälla att lägga ut sina lektioner så vi andra inte behöver
uppfinna hjulet en gång till.

Så jag få önska på och hoppas att den där tiden dyker upp!

Ha det så gott i höstrusket.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: