Kristinas blogg

2017-06-29
21:12:19

Hemmadag

I går var väderutsikterna för dagen riktigt usla. Det skulle regna rejält hela dagen. 

Så jag bestämde mig gör att vi skulle baka bullar. Men i morse när jag vaknade så hade det ändrats. Det har varit mulet hela dagen och bara lite stänk.
Så i dag har det pysslats här hemma i köket. Jag började med att koka lite jordgubbssylt. Sedan bakade E och jag bullar. Hon gjorde pannkakor till lunch, så vi fick prova sylten!
Sedan har jag noppat alla jordgubbarna och fryst in. Det blev många styckfrysta som kan användas till flingor och smoothies. Sedan har jag en påse som ska vara till saft och en som ska vara till sylt.
Sedan har vi ätit en del både i går och i dag.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: