Kristinas blogg

2011-01-30
12:47:09

Gröna fingrar?!

Har aldrig varit särskilt bra på att ta hand om gröna växter
och blommor inomhus.
Glömmer oftast bort att vattna och så har jag ingen bra koll
på vilka fönster som de passar bäst i.

Har alltid tänkt att orkideer inte är något för mig. Men för några år
sedan så köpte jag några stycken och de har verkligen passat bra.

Har minst två stycken som konstant har blommat i två år nu,
både sommar som vinter. De har verkligen trivts bra i
våra fönster och med min sparsamma vattning.

Har fyra stycken på övervåningen och tre stycken på övervåningen.
Alla blommorna står i fönster åt samma håll. Det är endast
morgonsol och lite förmiddagssol i fönstrena.

De är verkligen fina att titta på.
Så här ser det ut i köksfönstret just nu:





Den gula fick vi av min bror med fru julen 2009. Den blommade då på
två stänglar. Den slutade blomma ngn gång under våren förra året,
och strax före jul kom det nya knoppar. Nu är det tre stänglar med
flera blommor på varje.

Kul att det visade sig vara perfekta blommor för mig!

Ha en fortsatt skön söndag.
Kommer säkert mera bloggande inom kort!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: