Kristinas blogg

2008-10-30
22:23:46

Ledigt från jobbet!

I två dagar är det nu ledigt från jobbet. Så lite höstlov blir det här också.
Från början skulle det blivit tre, men av ngn anledning så visade det sig
att vi skulle jobba en dag till och det var felräknat på årsarbetstiden.
Surt sa räven. Jag hade redan bokat klipptid på onsdagmorgonen innan
vi fick veta att vi skulle jobba och sedan skulle min frisör åka på resa i två veckor.
Men det ordnade sig bra ändå, då jag fick lite ledigt av chefen.
Annars fick vi en riktigt suverän studiedag i går. I vårt rektorsområde håller vi på
att starta upp ett samverkansprojekt mellan olika grupper i samhället som möter
barn, tex förskolan, skolan, BUP, polisen, socialen m.m. Vi fick vara med om en forumteater
där vi fick se och vara med att göra om olika scener som handlar om hur det kan vara
mellan olika instanser i samhället. Lärorikt och spännande. Sedan hade vi diskussioner
i olika grupper där de flesta instanserna var representerade.
Vi fick god mat och fika, frukt, dricka och blev riktigt uppassade. Så det kändes roligt att
man fick vara med om en så pass givande dag när man egentligen skulle vara ledig.

I dag har barnen och jag varit och simmat i simhallen, handlat färg till Elins rum som vi
håller på och målar om. Det blir en liten minimakover innan hennes fyra års dag. Så
förhoppningsvis blir vi klara till helgen och då planerar vi även ett litet besök till IKEA. Riktikt kul.
Den lilla damen vill ha rosa på sitt rum.
Annars har det variti riktigt regnigt och ruskigt i dag, så vi har hållit oss inomhus.
Får hoppas på bättre väder i morgon och till helgen.

Ha det gott!
Kommentar:
2008-10-31 @ 13:48:23

Kul att förnya på Elins rum, jag känner väl inte igen mig när jag kommer på besök så mycket som ni har hunnit göra!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: