Kristinas blogg

2007-06-30
07:56:50

Veckan har rusat på...

Veckan har rusat på i full fart. Nu har jag varit ledig i två veckor. Midsommarafton
firades i ösregn. Men vi hade lika kul för det. Vi hade ju som tur var köpt vårt
stora partytält där vi tillbringade större delen av dagen. Barnen ville ju vara inne och
leka och så skulle det ordnas med maten. Min lilla tipsrunda som jag anordnade
blev lyckad och alla tyckte den var rolig.

I söndags bestämde vi oss för att göra en utflykt. Vi åkte till IKEA i Kalmar. Har aldrig
varit där innan, så det kändes som en kul sak att göra. Men det var så många mer
än oss som tänkt samma sak. Jag tyckte det var mycket folk där. Skönt med allt i ett
plan, men helhetsintrycket kändes inte lika bra som IKEA i Älmhult (dit vi brukar åka).
Träffade Marie där. Det var oväntat och kul.

I veckan har jag varit flitig och städat en massa. Har tagit barnens rum och rensat
ut leksaker som de inte leker med och så har jag plockat ut urväxta kläder. Har vädrat
sängkläder och torkat alla golvlister och verkligen ordnat till i rummen.

I måndags var jag hemma hos Marie och tittade på deras nya hus. Så snyggt och fräscht.

Jag har även passat på att göra lite mat och lägga i frysen. Hittills har det blivit
minipizzor och köttbullar. Så skönt att ha lite i frysen nu när det ska vara mat två
gånger om dagen.

Jag har också varit och köpt mig lite nya kläder och nytt tyg som ska bli gardiner i
vardagsrummet. Jag köpte färdiga längder, som jag bara ska sy till i över och nederkant.
Ska visa hur det blir sedan när det är färdigt. Har tyvärr fått lämna in symaskinen
på lagning då det troligtvis är något elfel på den.

Jag har även skapat lite i veckan. Kommer att visa det i ett annat inlägg. Jag har nu gjort
färdigt barnens album för 2006. Riktigt skönt att ha hunnit så långt. Nu ska jag ta och
sätta igång med 2007. Har även lite kort som ska göras. Har beställningar på två
bröllopskort och ett dopkort. Sedan så ska jag göra ett bebiskort, då min vän Fia
äntligen fått sitt andra barn. Det blev en lite kille.
I dag ska vi ha gäster. Det är min vän Malin med familj. Var jättelänge sedan de
var här. Ska bli roligt. Får hoppas att vädret blir bättre än nu, då det öser ner.

Ha det så gott och hoppas att sommarvärmen kommer snart!

Kommentarer:
2007-07-01 @ 05:35:14

GLAD SOMMAR!!!
Kolla in min utmaning pa min blogg!

2007-07-01 @ 10:15:17
#2: Sanna - liljan_

Så skönt med sommarlov! Hoppas att det slutar regna lite så att man kan vara ute också. Många kramar!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: