Kristinas blogg

2007-07-11
18:09:39

Regnig Diggiloo premiär och nya gardiner!!!

I fredags var det premiär för Diggiloo gänget. För fjärde året i rad
har de lagt premiären till Ronneby och vår fina Brunnspark.
I år var första gången vi skulle gå, Tuva, Patrik och jag. Elin  fick
sova hos mormor.
Fredagen bjöd annars på riktigt fint väder till att börja med. Det
kändes bra då hela veckan varit regnfylld och här och där i
Brunnsparken var det små sjöar.
Lagom till vi skulle cykla dit så började det att smådugga och
det dröjde inte länge förräns det började ösa ner och så höll
det på nästan hela kvällen.
Vi hade regnkläder med oss, men det hjälpte inte. Tuva var så
blöt så att både koftan och tröjan hon hade under sitt regnställ
var dyblöta. Jag var mest blöt om mina byxor, mina regnbyxor
var kortare än jeansen. Patrik var jätteblöt på sin t-shirt, det hade
väl letat sig in efter nästan fem timmar i regn.

Men själva uppträdet var bra. Linda Bentzing gav verkligen allt och bjöd
på en bra show. Tuva gillade så klart Benjamin Wahlgren. Han
var riktigt duktig.

------------------------------------------------------------------------------------------------
I förra veckan hämtade jag symaskinen som varit inne på lite
lagning och översyn. Och då kunde jag äntligen sy klart mina
gardiner. Eftersom jag köpt färdigsydda längder behövde jag bara
fixa till de i överkant och underkant, så det gick på ett kick.
Symaskinen kändes som ny.

Här kommer nu en före och en efter bild. Känner mig riktigt nöjd och
rummet blev ljust och skönt. Tyget är köpt på Mairo i Ronneby.

Före    

Efter   

Annars så håller jag på och pysslar en hel del. Håller bla på att göra
ett litet album till Patrik till vår 1-åriga bröllopsdag. Sedan försöker
jag få klart min bror och hans frus bröllopsalbum. Har gjort en hel del
sidor, men har mycket kvar att göra.

Ha det så gott!
Kommentarer:
2007-07-11 @ 21:08:13
#1: Sanna - liljan_

Så snygga de nya gardinerna är! Blev jättefint. Härligt att det var en bra show trots regnet!
kramkram

2007-07-13 @ 13:41:05
#2: Sara

Fina nya gardiner - fast jag tycler inte före-efter-bilderna direkt förmedlar att rummet blev *ljusare* *fniss* =OD

2007-07-14 @ 13:28:04
#3: Kristina

Sara: Nu när jag ser det så håller jag med dig om att det inte ser ljusare ut. Beror nog på vädret utanför. Får återkomma med ny bild!

2007-07-18 @ 11:02:20
#4: Marie

vill bara säga hej och hälsa att din LO som du gjorde med material från Marie G som utmaning är superfin. Jag har ju också använt samma material och blivit utmanad på samma sätt som du. Det är så skoj att se hur olika det kan bli fast man började med samma grejor :). Du gjorde så fint med remsorna under fotot. snyggt!
mvh
Marie

2007-07-18 @ 23:30:13

Det ser fint ut, ska bli spännande att se gardinerna på riktigt!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: