Kristinas blogg

2006-12-29
22:32:59

Nyårsförberedelser

I morgon blir det nyårsförberedelser för hela slanten. Vi ska fira nyår hemma hos oss. Vi blir sju vuxna och fyra barn. Ska bli lugnt och skönt. Vi har beställt catering i år. Förra året stod vi och lagade mat till alla hela dagen. Ska bli skönt att slippa det.
I dag har jag varit i Karlskrona för att byta lite av barnens julklappar. Egentligen skulle vi åkt allihopa, men Tuva hade lite feber i dag på morgonen (som har släppt nu). Var riktigt skönt att åka själv.
Passade på att leta efter lite kläder att ha på mig på bröllopet som vi ska på i nästa vecka. Hittade massor av kläder i första butiken jag var inne i. Och till slut bestämde jag mig för en kjol och ett linne. Kjolen var det dessutom halva priset på. Så jag känner mig riktig nöjd med dagens fynd. Hittade också ett halsband och ett armband som passade till. Så nu har vi alla kläder till bröllopet.
Julklapparna blev inte bytta utan det fick bli pengar i stället. På första stället där jag skulle byta (det saknades vissa saker i förpackningen) hade de ingen mera inne i affären just nu och då ville jag hellre avvakta. I den andra affären så tyckte jag inte att jag hittade något till den lilla damen utan tog hellre pengarna. Kan ju bli något mera lite längre fram i vår. Nu har hon ju precis fyllt år och fått en massa saker i julklapp.

I går och i dag har jag också fått lite scrappat. Har hämtat inspiration från tidningen Scrapbooking m.m..
157692-6
En LO till Tuvas album från hennes första Rockgala. Fritidshemmen ordnar
en Rockgala varje vår och hela hennes fritids sjöng tillsammans. Hon var så nervös
innan. men det gick jättebra. Fotona har min arbetskamrat (en fritidspedagog som är
med och arrangerar)tagit. Våra batterier dog nästan med en gång..

Elin tyckte att det var väldigt kul med alla knappar. Hade fullt upp med att se
till att de inte försvann!

157692-7
En LO till Elins album. En dag i april hittade jag henne sittandes på
köksbordet med telefonen i handen. Hon är ett litet företagsamt barn.
Det hon vill ha ser hon till att skaffa sig.

Hoppas Ni alla får Ett riktigt Gott nytt år.
Kommentarer:
2006-12-30 @ 08:40:57

hihi, vilken busunge Elin är! Så snyggt med många små foton också! Knappraden på Tuvas LO är ju bara så läcker! Gott Nytt År önskar jag dig och din härliga familj! kram

2006-12-30 @ 15:04:54
#2: Junitjej

Vilka fina layouter!
Gott nytt år vill jag önska dig!

2006-12-30 @ 22:14:24
#3: Marie

Elin ser både busig och skyldig ut på korten :o) fina LO´s i olika stil, du är så duktig på att använda symaskinen!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: